» 27/12

 
 
 
har vi höst eller vinter..?

» julafton

 
 
 
Julafton 2013, kanske den bästa julafton hitills, fick så himlans mycket fina paket! platt tv,(!!) är nog fortfarande i chock att jag har en sån nu..) smycken, presentkort, kläder, prydnader, dammsugare, pyssel saker,stolsdynor, laddare till mobilen, (väldans behövligt då min kära katt tuggat sönder min förra..) och massa annat fint,  längtar tills jag får komma hem och sätta upp alla fina saker i lägenheten och koppla in tv'n!! 
 
Mina katter fick också julklapp av syrrans katter ( best friends forever ) massa leksaker och godis.
 
STOOOOORT tack igen familj och släkt för alla fina paket!! 
 
 
vad har hänt annars då, idag så följde jag med syrran m. familj till övik och handlade lite på mellandags rean på H&M, men det blev lite mer än så..! Kevin och Elin från idol skulle vara där och uppträda! Så nu känns mitt 2013 fulländat! 
 
 

» häst julshow

 
 
 

» Bye bye winter

Efterlyser snön, vem tog den och varför
 

13:e december och vi har.. 
(Mobil bild) 
 
regn! 

» the zoom effect

"The zoom effect" 
 
 
 
 
- Lång slutartid
- zooma in på något typ av ljus, lägg fokus, tryck på avknäpparen och samtidigt som du gör det så zoomar du ut. 
 
då kan man skapa bilder som ovan. Det är dock häftigare om man testar göra detta över en stad på natten, och zoomar ut. Googla på " the zoom effect " bilder så ser ni fler exempel!  

Detta var dock bara mina två första testbilder på att fota så här, ska försöka hitta "häftigare" ljus/föremål att fota nästa gång! 
 
 

» fortsätt simma, fortsätt simma..

Var hos min systeryster i slutet på veckan här och fick ett uppdrag att försöka fota hennes fiskar, och.. vänta, det knackar på dörren.. 
Jehovas vittnen.. 
 
Hur som helst, fotade deras fiskar, vilket var lite klurigt då ljuset inte var så bra så var tvungen ha en lång slutartid, fast eftersom fiskar gärna inte står helt stilla, så ville jag samtidigt ha en snabb slutartid. Men fick väll till någon bild iallfall! 
 
Sen bar det iväg till Nordmalings kyrka där skolbarnen skulle ha en julkonsert och sjunga/spela massa jullåtar, och som vanligt var dom riktigt duktiga! 
 
( syster - Hoppas det är okej att jag slänger upp bilder på dina firrar )
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

» första advent

 
 
Vilket även innebär att jag just slagit in de första paketen! *puh* paketen jag ska ge i år var väll inte i det minsta laget, så dett tog sin tid lilla att försöka slå in dom. ( och dessutom ha två katter som gärna vill ta snörena ifrån mig ) 
Var som sagt även i Lycksele idag med familjen, himlans mysigt! Köpte några spontana julklappar och nå filmer till mig själv, glömde dock köpa hem en sak, adventsljus! Så jag är tyvär inte en av dom som sitter och tänder ett ljus idag, men vad gör väll det, tänder ett värme ljus sålänge istället! 
 
 
 
Update: ps.. Syrran-
 Tack för all kattmat! har så det räcker ett litet tag nu ;) 

» Vi ser det snöar vi ser det..

satt just i soffan och funderade när vi egentligen ska få våran snö, gick till balkongen för att kika ut på de snö-fria gatorna.. Men fick istället se detta: 
( mobilbild ) 
 
snöstorm! Blev helt paff, men glad! Nackdelen här är väll dock att jag nyligen idag satte ut den där ljus slingan på balkongen och nu..så syns den knappt tack vare snön. 
 
påtal om helt annat så imorgon bär det äntligen av till Lycksele för att handla de sista minuten julklapparna, känns inte alls som att julafton är om.. 3 veckor (!!) men förhoppningsvis kommer väll julkänslan lite mer nu när snön äntligen kommer. 
 
Som ni även märker så har bloggen inte varit på topp, och kameran har legat på hyllan och samlat damm.. Inspirationen på att fota har legat på 0 de senaste veckorna, men förhoppningsvis tänds den strax igen. Om inte annat så kan ni alltid tipsa och skriva om det är något speciellt ni vill att jag ska försöka ge mig på att fota! 
 
 
fick väldigt lite att göra idag, så varför inte spika upp en ljus slinga som ett hjärta på väggen?