» Piteå!

Mot Piteå nu då och se yohio ikväll, Vakna sedan kl 5, pigg som en lärka! 
 
har med kameran så dyker småningom upp bilder från resan eftet helgen! 

» ~

 
 
 

» 17/9

 
 
 
 
 
 
 
 

» Ännu en födelsedag


Vi bakade tårta idag till födelsedagsbarnet!! Prövade även en väldigt annorlunda/häftig fotografering idag, slänger upp bilder senare då jag fixat till dom! 

» 13 september

Min kära vän Linda tyckte det var dags att uppdatera denna blogg, jag som tyckte jag bloggade flitit med färska inlägg varje dag..eller..inte..? okej.. 
 

Uppdateringen har väll inte varit på topp då det inte direkt hänt så mycket och har inte fotat något nytt heller. Och inspirationen ligger ej på topp om vad jag kan tänkas blogga om, så frågade Linda vad jag skulle blogga om. Och fick svaret " Det bästa du vet " 
So here we go! 
 
Dock rätt svår fråga då det kom upp tusen saker i skallen av saker jag älskar! Så gör en liten lista på det bästa jag vet istället!
 

- Min familj och mina vänner är bland det bästa jag vet. Med mina vänner kan jag verkligen släppa loss och vara så crazy jag vill, och dom är minst lika galna tillbaka, kan helt enkelt vara mig själv med dom och prata om allt mellan himmel och jord med dom. Den som står mig närmast som jag verkligen kan prata allt om är nog min fina vän Linda Roslund, synd bara att vi ska bo ca +/- 16 mil ifrån varanda.
 
 
 
 
Min familj är nog den konstigaste, bästa, annorlundaste, finaste familj man kan hitta. Har en underbar mamma som alltid försöker göra sitt bästa för än och finns alltid där, hade bokstavligt talat inte klarat mig utan dig mamma.
Har även en syster som jag älskar att "bråka" med, retas med, vet att hon finns där för mig och känner mig alltid trygg vid henne. Hon är som en syster som har svar på alla frågor.
 
Har även fått en underbar styv pappa som älskar att retas med än, minns då jag var mindre då våran vardag i princip gick ut på att retas på skoj med varandra hela tiden. Även underbara storebröder som jag vet skulle finnas där om lilla syrran skulle behöva stöd från någon av dem.
Men listan blir lång om jag ska skriva om hela min familj, men ni vet att ni alla är älskade till tusen!
Få se om jag kan rabbla upp alla.. 
Storebror 1, bror 2, bror 3, stora syster, mamma, pappa, halv syster, styv syster, styv far, styv mamma. 
( lägger dock ej ut en bild på familjen av respekt då vissa av de ej vill finnas med på bilder på internet ) 
 
En annan sak som är det bästa jag vet är såklart att fota! Brinner mer och mer för det och längtar tills jag får råd att köpa nya objektiv och sedan uppgradera mig till en ny kamera med lite mer funktioner då jag lärt mig denna! 
Vill i framtiden börja göra lite reklam för mig och fota folk gratis till en början, sedan börja ta en liten summa pengar om de är nöjda med fotograferingen och vill behålla bilderna. Men vi får se vad som händer..
 
 
 

» where she's going?

 
 
 
 
 
Testade stativet idag, blev väldigt mygg biten och svettig av att springa fram och tillbaka som en tok, tror nästa inköp blir att köpa en fjärrutlösare! Men stativet fungerar då kanon! och det stod riktigt stadigt trotts den ojämna marken, tjoho! 
Men här är några av bilderna jag lyckades knäppa, enjoy! 
 

» presenter

Hola, här är en del av de presenter jag fick! 
 
 
 
 
 
 

» Hipp Hipp Hurra

Här var det en flitig uppdatering ser jag! 
Inte..?
 

Vad har hänt i helgen då.. legat i soffan, slappat, sovit och.. juste.. DET VAR JU MIN FÖDELSEDAG I FREDAGS! så har egentligen inte alls slappat eller sovit, tvärt om så har jag inte fått någon sömn alls i helgen. 
 
Vet inte ens vart eller hur jag ska börja berätta allt som hänt. Men som sagt så fyllde jag ju 20 år i fredags, och vaknade kl 8 på morgonen av att det bankade på dörren, tänkte först att det var jehovas vittnen.. Men näe, det var mina kära vänner som överaskade mig och kom 6 timmar tidigare än vad jag var beredd på! Blev riktigt överaskad och glad, men så det var ju bara att försöka vakna till och fixa sig. 
 
Sedan så sa dom att vi skulle ut en sväng, så vi gick runt i Vännäs och hade en mini picnic för att sedan efter x-antal timmar bege oss hem till lägenheten igen. Där jag överaskades ännu en gång av att hela lägenheten var pyntad i ballonger och serpentiner och min familj! 
Fick otroligt fina presenter och en riktigt häftig tårta, ska försöka fota och slänga upp bidler på presenterna sedan. 
 
 
 
 
Men efter att ha blåst ut ljus, ätit tårta och öppnat paket så fick jag plötsligt en ögonbindel på mig, och en av mina vänner fick leda mig ner för alla trapper och in i en bil. Hade ingen aning om vart vi var påväg men kan meddela att med ögonbindel så blir man lättare åksjuk.. 
 

När vi äntligen var framme så fick jag ta av mig ögonbindeln och det visade sig att dom tagit med mig till en jättefin uteplats liten bit från vännäs, där det dukades upp med massa mera gotta! Men inte nog med det, mina kära föräldrar hade även planerat in massa lekar som skulle göra där, dels en där man ska snurra runt runt en pinne några varv, sedan stanna och försöka kasta pil och träffa en piltavla. Kan säga att många inklusive jag ramlade och missade tavlan med flera meter..
 

Men det var otroligt roligt och väldigt lyckad födelsedag, den bästa hitills! Så tack till min underbaraste familj och vänner för att ni gjorde allt det här ♥