» On my way to Luleå!

Sitter i skrivande stund på bussen mot Luleå! Vi är i..utanför Piteå..  
Hur som helst.. morgonen började rätt stressigt, då jag åter igen flög upp ur sängen av att det knackade på dörren. 
Dom skulle kolla ventilationen i lägenheterna, så.. var ju bara att kliva upp och försöka att inte se så nyvaken ut.. 
Men trotts de så säger alla samma sak.. " oj, väckte vi dig? " ..
- " Nej jag älskar att kliva upp kl 8 på morgonen utan anledning! " 
 
Men iallafall.. har med mig två tunga väskor, en som är fylld med paket och kläder, och en som är fylld med en dator och.. massa godis, dricka, frukt och macka.. hehe..
 

 
 
Update! Jag var visst aldrig i piteå.. trodde det men.. men Nu 1h senare är jag iallfall utanför piteå! 

» Hola!

Skrev nyss detta inlägg för någon minut sen, men sen så *Poff* så försvann hela inlägget! Såå.. Skriver väll ett nytt nu då.

Men allt jag hade skrivit var väll mest att jag har varit i Umeå idag med moder och Micke, följde med dom till besiktningen sen åkte vi på H&M där dom handlade kläder! Sedan drog vi iväg till Vännäs där vi köpte varsin mjukglass! Och nu sitter jag bara här hemma hos morsan igen och ska nog strax se film!


Igår så var vi också till Umeå, då sprang vi på tusen affärer kändes det som.. jag och Elza ( hunden ) hade någon cm utrymma att sitta på i bilen påväg hem sen. Men kul var det!

Nu är det bara en dag kvar tills jag är hos min skrutt Linda, tjoho!!

Tårtbakning till mamma på morsdag!
 
 
Micke hittade en nyckelpiga, så fotade den snabbt, men den flög iväg sekunden efter kortet togs.. 
 
Så fotade en fluga istället.. för såna ser man ju inte överallt.. Eller.. 
 
Fotade även en spindel när jag var hos syrran, huvva! 
 
 
 
 
 
Men.. De va de, hade inte så mycket mer att säga. eller ja, skriva. 
Adios! 
 
( Och om bloggen ser konstig ut etc, så är det för jag håller på fippla med massa kodmallar etc. ) 

» betessläpp!

Precis som jag skrev igår så skulle vi alla fara på betessläpp idag, det var riktigt mysigt och efter det så drog vi hem till mamma och micke, gjorde i ordning fika och drog sedan vidare till en badplats med hundarna! 
 
 
 
 
 
 
En glad men suddig kossa mu
 
 
 
Elza såg nog för mycket kossor så hon börja käka gräs hon också..
 
 
Vi åkte sen till en gårdsbutik, där de fanns massa höns
 
Köpte mig en jätte god choklad.. bit..? kaka?.. kladd kaka? aja, god var den
 
Sen åkte vi ju och badade lite med hundarna! Den stora älskade det...
 
...Medans den lilla inte riktigt var lika förtjust i vattnet
 
 
Den lilla pinnen..
 
En ny badad,nöjd fluffig vovve! 
 
 
De var de, ska se någon film nu innan jag börjar slänga ihop en tårta åt mamma som vi ska äta ikväll. 

» till Linda

Tjorelahopp! Linda bad mig uppdatera här ( förstår inte varför..) Hehe
 
Men så då kör vi! Vad har hänt och vad kommer hända i mitt spännande liv? 
JO! 
 
jag.. är för tillfället hos moder och styvfar min, kommer vara här tills onsdag, och på Torsdag bär det av till min Linda i Luleå! Som jag längtat! Kommer vara hos hon och Johan tills den 7:e, och vi kommer fira Johan i efterskott, ha massa picknick och.. ja.. längre än så har vi inte planerat men..  
 
Idag var jag, moder och micke över till micke's föräldrar och gav hans mamma blommor i förskott för morsdag, sen fika vi massa och jag fotade lite porträtt på dom! 
 
vad mer.. Jo, imorgon ska jag, ..( okej, förbered er på en lång lista nu.. ) 
Imorgon ska jag, mamma, micke, syrran, k2, Andreas & Daniel, åka och se på ko utsläpp! Ska komma ihåg kameran då så jag kan slänga upp några bilder här sen! ( behöver nog inte be om kornas tillåtelse att lägga upp bilder på dom här.. ) 
 
Men.. kan se om jag har några andra trevliga arkiv bilder att bjuda på så länge!
 
Arkiv bild från när jag senast var upp till Linda & Johan, vi byggde en fin koja, man kan aldrig bli för gammal för sånt! 
 
Bild från student middagen! 
 
Bild på våran gamla kissekatt! 
 
Bild jag tog när jag hade extremt tråkigt en dag, ( Använde mig av en blå glasskål, fyllde den med vatten, slog på kranen på droppläge och hade snabb slutartid på kameran ) 
 
Tagen i hörnsjö, även en dag då jag hade extremt tråkigt och nyss börjar lära mig min kamera. 
 
 
Juste! Glömde helt bort, vi ( jag mor & micke ) for ju till Lycksele igår och gick in på Dollarstore! Helt spontant, men kul var det! Det är nog en affär jag skulle kunna gå 40 varv innuti innan jag känner att jag är klar.. 
men köpte mest saker som ska vara till firandet av Johan, bla. en party hatt jag ska tvinga på han, en banderroll med party text, en glittrande party slips, och såna hära.. saker man blåser i sen piper det.. (jag är jätte bra på förklara ja vet.. ) 
Men vad mer.. jo, ljus man her på tårtan! 
 
Men.. de va de, ska se film sen sova nu, Godnatt! 
 
 

» Kvälls inlägg

Nyss skickat iväg några bilder, hoppas bara nu att de blev nöjda med resultatet, ska strax dejta kudden så blir inget långt inlägg de här. 
Kan dra lite kort vad som hänt i helgen,
- varit hos min syster. 
och.. ja.. det var väll allt.. hehe
Nä men jag har faktiskt spenderat hela helgen hos min syster, var väldigt skoj och i söndags så mötte vi upp med min mor och styvfar i bjurholm, sen åkte vi alla på en liten mini picknick kan man väll säga! Riktigt mysigt var det, men varmt som tjosan! 
Slänger upp några bilder från helgen! 
 
Det var på detta ställe vi hade mini picknicken
 
Sommar känslan börjar komma nu när det börjar blomma överallt och det är ca 25+ ute! 
 
 
Detta är en av bilderna jag fotade hos min bror och Tia, men kan ej lägga ut resterande bilder än, inte frågat om det är okej för dom att jag lägger upp bilder här än. Men smyger ut denna bild iaf, på en av deras kisse ungar dom hade, kunde inte låta bli att fota dom!
 
Adios

» 20/5

Nejmen.. har jag en blogg? 
 
Håller just nu på med detta 
 
Haft en snabb fotografering på hästar, men knäppte även några bilder på deras kisse ungar och deras lilla son! 
Så håller på redigera/fixa till alla bilder nu och rensa dom som blev jätte suddiga, dåliga etc. 
Sedan ska dom skickas till min bror och Tia, ( dom jag var och fota hos! ) 
 
Har suttit i två timmar drygt med detta, men har inte ens gått igenom hälften än.. nästa gång kanske man ska ta betalt för sånt här,  hehe, Nä men ska återgå till detta nu! Adios

» 23:44

Trevlig helg på er alla! som.. läser denna.. blogg. *vinkar till min familj och Linda* 
 
Har bara tagit det lugnt denna fradag, och ser ut som att helgen blir en slapp helg också.
Fyller ju - på tal om inget -  20 år om.. 4 månader, vill försöka hyra en liten lokal och ha något slags 20 års firande då, men.. får se hur det går. skulle vara riktigt kul iallfall, och känner att jag behöver komma ut och få roa mig och leva det klassiska tonårs livet alla 19-20 åringar lever någon dag, få rensa alla tankar och känslor. 
 
vad positivt inlägg det blev.. tjoho! Nä men ska försöka leva livet till fullo denna sommar och bara ha kul med mina nära och kära, och förhoppningsvis få följa med min kära Linda på någon festival och gå på massa marknader och bara njuta. 
 
Godnatt