» Lycksele djurpark, och födelsedagsfirande!

Helu, min systeryster tyckte inte min uppdatering här var på topp, förstår änn en gång inte vad dom menar med det.. hehe..
 

Men nu när jag lix bara kommer sitta hemma om dagarna så ska jag verkligen försöka ta tag i det här med bloggandet och fixa fram en video om hur jag fotade vattendropparna,
 
Men nu först av allt så tänkte jag dra lite snabbt så här halv 2 på natten, vad jag gjort i helgen! 
Firade dels min moder som fyllde år i fredags, bakade bland annat tårta och såg en komedi film och gav presenter. Dagen efter så överraskade vi henne med att åka till Lycksele djurpark, 'hela' familjen hade smidit en plan att få henne att tro att vi skulle åka till en badplats bara, så mamma gjorde sig redo för att åka till en badplats, sedan när vi satte oss i bilarna och började köra så började mamma undra varför vi körde så konstig väg till badplatsen.. och började mer och mer bli fundersam, sen listade hon ut att vi iallfall var påväg mot lycksele. Men inte att vi skulle på djurparken, tills vi väl.. kom fram dit såklart. Men glad och överraskad blev hon iallfall, och vi hade en kanon dag på djurparken, fick mata björn ungar som var allt för söta! 
 
Detta är dock även bara mobilbilder, lägger upp en 'bildbomb' från systemkameran imorgon.
 

 
vem kan säga nej till såna ögon..?
 
 
 
Ps: Hade även nyligen lösenordsskyddat denna blogg, pga den tydligen börjat läka ut till jag vet inte vilka, så tänkte att jag lägger lösenord på den så jag vet vilka som läser den och vilka som ser mina bilder etc. Men blev rätt mycket krångel, då jag själv inte ens kommer ihåg vad jag har för lösenord då jag har minne som en guldfisk. Så tog bort det, får se om jag her tillbaka det någon gång sen. 
 

» Home

från senaste veckorna: 
(detta är dock endast bilder tagna med mobilen, har ej fört över bilderna från systemkameran än, så detta får duga så länge)
 
 
Prövade midsommar klänningar innan jag skulle börja bege mig mot Kriberg
 
 
 
Åkte tåg själv för första gången
 
 Malå* 
Kristineberg* 
 
 
Blev välkomnad med fint väder! 
 
 
Luleå Pride festival, med.. håll i hatten.. Alcazar!
 
 
 Mariette Hansson var även på plats, hon som kom 4;a i Idol om jag minns rätt
 
 
Moa Svan (programledare och även jobbat på radioprogramet P3)  var stå-uppkomiker där, grymt härlig tjej! 
 
Luleå Pride var hur som helst enormt roligt att få följa med på, speciellt med världens bästa sällskap! 
 
 
Dagen efter Luleå pride festivalen så åkte vi på en föreläsning med Andreas Lundstedt ( sångaren i Alcazar) 
 
 Boksignering efteråt 
 
 
 Vi gick även på tivolit som var i Luleå  (höll inte alls på spy efter andra eller tredje åkturen..) 
 
 
 
 
 tillbaks hemma hos Linda i kriberg så for vi och kikade på när massa söta barn hade skumbad! 
 
 Firade en mysig midsommar hos hennes mormor och små kusiner! 
 
 
 Midsommar natten, satte vi oss vid en brasa med musik och myste. Linda blev dock less på myggen och skulle hugga ner en halv cm bred liten kvist..och ja, med en yxa gjorde hon de.. 
 
 Vi tältade även två nätter på hennes gård! dock så lever vi ju på 2013 talet och dör ju om vi inte får ström eller något med elektronik med oss, så självklart drog vi en lång ström sladd från huset in i tältet, så vi kunde ha våran dator, mobil laddare och musik! 
 
 Firade min finaste vän's 18 års dag 
 
 Sista dagen tillsammans, så följde jag med Linda då hon skulle tatuera sig, blev riktigt fint! Hon gjorde även en på foten med hennes namn på ( ska fråga sen om jag får lägga upp den bilden) 
 

 
 
Och nu ligger jag här hemma i Vännäs i denna säng, måste erkänna att jag saknat "hemma" lite, har ju ändå varit borta i ca 3 veckor nu, men.. Saknar ändå min Linda väldigt mycket fasten vi sågs för bara några timmar sen.
Men om ca 2-3 veckor så ses vi igen då hon och hennes kille kommer ner hit till mig för att vara här helgen då Vännäsdagarna är! 
 
Adios
 
 

» Hola!

Borde snart få nobelpris i att uppdatera! Eller.. 
 
Är hemma från Luleå iallfall, kom hem i Lördags. Men stannar inte hemma allt för länge till, åker vidare till kriberg på torsdag för att vara med Linda igen och få vara med och fira hennes födelsedag och följa då hon ska tatuera sig! 
Blir nog att jag firar midsommar med henne också! Vi kommer nog driva hennes familj till vansinne, speciellt med mitt läspande också.. 
 
Vad mer.. Har extra jobbat på blommaffären nu i två dagar inför studenten som är här i Vännäs, synd bara att vädret plötsligt blev så dåligt..
 
Min student outfit jag hade förra året då jag gick! 
 
 Ignorera den oemotståndliga vackra bilden på mig som liten..
 
 
 
Önskar verkigen att man fick ta sin student en gång till! 
Men har som inte så mycket mer super spännande att berätta, om ni vill att jag skriver mer om fototips etc, så kommentera gärna vad isåfall, så uppfyller jag dina önskemål! 
 

» luleå

hallå i de blå! 
 
Är still in Luleå,slänger upp några bilder som jag hunnit tagit här! 
 
Jag och Linda gick en liten prommis med deras hund Akita, vi blev myggbitna till döds, men trotts de så satte vi oss vid en blomstrande äng och fotade hunden 
 
 
 
 
Vi var även ut med deras kissekatter 
 
 
Linda låg i gräset och fotade
 
Jag och Johan testade även för första gången att göra drinkar  ( dock var de ej gott.. ) 
 
 
 
Linda fotade mig när jag var in action och fotade blommor, fast det ser ut som att jag kissar i gräset.. 
 
 
Upptäckt att jag har lite udda foto positioner.. 
 
 
 
När vi skulle ut med kissekatterna 
 
Vilken harmonisk bild! 
 
 
Nämen de va de, nu ska vi poppa popcorn och se skräck film, adios